divendres, de març 06, 2009

Marató BCN 2009 - Cronica

Ara que tinc una mica de temps fare la crónica... va pa largo... per si un cas...

Son les 5.30 del matí, sona el despertador, per la nit casi no he pogut dormir...bufff quins nervis... mira que sóc tranquil, però quan arriba una marató em poso sempre com un flan, no se que coi passarà amb aquesta prova...
Em llevo, em dutxo i agafo l'esmorzar, 1 L de beguda isotónica (Nutri Sport clar), i 2 barretes de iogurt amb poma + 1 platan, per tneri les forces carregades..
Desperto la Marta, com sempre s'ha volgut aixecar ben dora i estar amb mi, deu quina emoció.... A les 7 del matí ja agafem el cotxe per anar cap a l'inici de la cursa, m'he vestit de Correcat (amb equipació oficial, em fa especial il.lusió)

Arribem a les torres de plaça españa a les 7.30 com haviem quedat, allà ens trobem el Juan, nervios també i amb intenció de fer un 3h05' (deu meu,... aixo no ho veure mai en el meu marcador segur)... esperem en Rodri, Tibi i Nilo, colegues també, arriben a les 8 i fem les abraçades de rigor... Ens diem el nerviosos que som i ens encaminem cap al guardarropia, la cua es espectacular (únic punt a millorar aquest any de la Marató).. la Marta es quedara per deixar les bosses d'en Rodri i en Nilo, i ens encaminem cap a la sortida, no sense abans desitjar sort i un petonas (bufff kins nervis i quian sort de tenir-te al costat princesa)....

Ens distribuim en el calaix, jo m'en vaig al darrera de tot, perque intento justet les 4h i no es just tapar al pas a gent que vol fer 3.30.. allà al final estant, s'hem presenta algú que sera important en aquesta marató de BCN 2009, es diu Joaquim (KIMI a corredors.cat).. no ens coneixem pero ell m'ha conegut per l'equipació, jo li explico el que vull fer, i que no se si em surtirà el sub4h pero que ho veig dificil, li dic que si vol pot intntar-ho amb el grup de devant que segur que li surtirà millor.. però em comenta que com es la seva primera marató prefereix anar a un ritme tranquilet i no petar al km 35.... li explico que vull començar a 5.40-5.50 tots els kms i a partir del 25-30 ja veurem com anem i si podem apretem i si no apretem els dents (jijij).. accepta de molt bon grat...

Comença la marató, tret inicial veig com la gent agafa el carrer de Sants (es veuen a lo lluny) sortida de casi 10.000 persones porta un temps... al final vam sortir que marcaba 7'... poc a poc, intentem anar situant-nos amb grups del nostre ritme, esquivant a moltissima gent (normal) ... comencen a caure els kms tota va molt bé, el company es molt agradable, anem xerrant tranquilament, aquests kms veus a molta gent de festa, disfressats (recordo perfectament a dos xicots vestits amb tratges Hawaians.. i quan la gent els animava un d'ells no parava de donar les gracies)... et fixes amb tot i tothom, molts extrangers, algun que altre correcat et trobes pel cami i aprofites per saludar...
Arribem al camp Nou i allà em trobo a la prmera persona coneguda en Dani dels Endorfinics.. (saludo aixecant el polse... Com anemmm???).. pasem el km 5 a la Diagonal, anem super bé tots els kms han sigut una mica lents pero era un tema que hi havia massa massa gent (temps en el km5 29'31'').. a partir d'aqui ve la cosa serie, ens hem de posar a ritme, al 5 ens trobem la claca de Correcats, tots de taronja animant a saco... KINA IL.LUSIÓ... veig en Dani Pons.. coi que fot aqui si tenia que estar corrent aquest bon home (s'ha lesionat, quina rabia)... comencem a travessar el 7, em trobo la Susi, estar amb la camara de fotso, em tira una priemra foto i seguim corrent, es posa al meu costat i corre 1 km a mi... ondima tu... molt be nena... em diu qeu em ve a buscar al 9, i allà me la trobo, corre una estona més amb mi i unes fotikis extres... ens acomiadem i li agraeixo molt l'esforça d'aixecarse dora i de correr una estona (Gracies guapa)... seguim en KIMI i el menda anem xerrant, veiem a grups de gent, pero uns van massa rapids i els altres massa lents, decideixo que anem a la nostra, no vull petar com en les altres dos... arribem al km 10. alla una segona aigua i en KIMI em porta un iso-star (aquest tiu es un bon paio.. bona elecció he fet).. el km 10 el paso en 57'57'' (tots els kms per sota de 5.40 rapidet pero bé, era un tram de baixada).... seguim corrent arribant a la plaça espanya, on se que m'esperen els supportes... passem el 11 i el 12 i allà hi són, papi, mami i la meva xicota... fantastic... un subidón, pregunten que com vaig, contesto que molt bé..

Em trobo content, al 12 també em trobo en Hanrath, Mónica i en Nil's que em saluden efusivament, em fa molta il.lusió trobar-los allà... els saludo dient que tot OK... Ja encarem la Gran Via, allà porto un ritme que el noto un pelet fort (tot i els kilometres sortir igual)... seguim i passem junts el 13 i 14, encarem Pg de Gracia i disminuim una mica la velo.. això puja tu... les forces em mimben una mica ... i estic a punt de dir-li a en KIMI que tiri sol, que posare una mica de fre... però veig la seva il.lusió i tiro una mica endevant, passem el 15 (parcial 29'29''), una mica lent però correcte... just llavors entra a correr el primer company i ajuda corredora, un company de feina italià que em va prometre de fer 5 kms amb mi, en Federico (eppp ke no en Losantos, no fotem).. intercambien les primeres paraules i encarem poc a poc la meridiana (ja es veu al fons), però primer passem per la Sagrada Familia, quina il.lusió passar per aqui devant i quines fotos que deuen sortir aqui... De tan en tan em trobo correcats a tot arreu animant, grupets fent festuki... encarem Mallorca i el ritmet continua essent molt bó, la conversa es molt amena, ja s'ha esborrat la idea de deixar el grup, ja que vaig de puta mare altre cop (això te aquesta prova)... agafem Meridiana... i just passat el km 19... epp altre cop, els papis, i la marta i aquest cop acompanya la mare de la Marta, ... es posa a correr al meu costat i em diu que com estic, m'apropa 2 gels més (el primer ha caigut al 17 per tenir forçes), li contesto que bé i que content... seguim i passem el km 20 (bon altre parcial ... 28'51''), seguim i passem la Mitja, abans pero torno a veure la family i els envio petons, la cara d'aquest any per aquest km es molt millor que la de l'any passat (el temps una mica pitjor en aquest moment), passem la mitja i s'incorpora al grup en Victor (aquest crack em portara fins al final segur segur, penso)... la Mitja la passem en 2h01'12'', i molt contnets del ritme...

Baixem Felip II fins al pont, allà baixada una mica de ritme i au tornem-hi, els kms estant anant bé, les sensacions son bones, em noto ple de forces (es nota que el gel esta fent el seu efecte)... al passar el 24 per la Rmbla Prim, em passa com un coet en Pucurull (70 anys que té i correr com un crack... m'encantaria poguer arribar així tu)... ens saludem i seguim, passem el 25 (parcial 28'41''), bien bien.. agafo suc, i aigua a l'avituallament i en el 26 cau el segon gel, la bullofa que portava al dit del peu ja ha petat, i ara torno a correr sense mal ...
en el 28 (que es a dalt de tot de la Diagonal, torre Agbar) noto com ja portem kms i que la cosa ja es dificil... upss....en Kimi m'anima, en Victor m'ajuda, i l'italià encara esta allà (i em va dir que només faria 5 kms i ja en porta 13)... tiro de cap fins al 30 que fa baixada tu.... .(parcial 29'48'')... , en Federico em comenta que allà ho deixa... Grazie Mile bellisimo.... ara ja se que comença la part més dura, sort del dia perque si no la platja es podria fer horroros, comencem pels kms de la platja i només penso en deixar-ho, en frenar a sac i deixar que tirin, en Kimi va molt molt bé, li explico la situació, i em comenta que vol acabarla tots dos que no pari... no paro, tiro.. la gent m'ajdua molt... es pateix però es fantastic...
encarem ja la pujada per arribar a l'arc de triomf on allà si despres del gel s'ajuntara al grup la Marta i en Ferran, ... els kms passen però les cames comencen a notar-ho.. ja no sóc aquell paio somrient del km 20..

Arribo al km 35, en Ferran i la Marta s'apunten i aprofito el racó de begudes per frenar un moment i caminar 15'' (parcial 31'02'' - ja es noten els kms).. comecem a arrecar tots junts, som una colla... em poso a ritme, les cames ja fan mal, pero ara toca la part bonica, disfrutar del que es la marató, veig a gent coneguda, molt correcat, vaig a ritmet lent, tinc en KIMI aprop i m'anima (nen anaves com un tró), tirem avall portal de l'Angel... el ritmet torna a ser maco... se que allà aprop hi ha el grup correcat d'avituallament, veig al 38 la gemma i tots els correcats que em donen anims... que guapo es ser d'aquest grup de gent... seguim... faig alguna petita parada de 10'' ho necesito, les cames de tan en tan m'avisen que es possaran dures i no val la pena... mentre pel costat en Ferran i la Marta m'animen molt dient-m'he que ja queda poc que h oporto bé... arribem a Colon... vinga vinga... ja estem al 40 (parcial 32'41'' - una mica pitjor, pero no la debacle de l'any passat).. encarem C/ Sepulveda i allí ja penso que s'ha acabat, que ara no parem, que tirem endevant, que intenti no frenar (encara faig una mini parada de 10'')... i arribem a Plça. Espanya... deu meu cuanta gent, hi ha molta gent, veig altre cop el meu germà, els papis, amics, Nuria/Juan, Puza, Patricia, tots animant-m'he en l'arribada.. ja ho tinc ja ho tinc...

Miro els meus companys ens agafem de les mans i entrem Marta a un costat i KIMI a l'altre... que feliç que sóc... es fantastic aquell moment... em penjen la medalla (la tercera al sac)... al final 4h12'21''... marca i temps de collons... la propera ja millorarem

2 comentaris:

Anònim ha dit...

ei crack!!
Molt bona crònica, ja espero la segona part........
Et deixo l'adreça del meu blog, m'afegirè la teva en els meus links.

ROMEROMEU ha dit...

Ei que la Marato son 42 i tu t'has quedat als 10. Penca noi que encara falta mes de la meitat